Project Description

Această decizie se datorează faptului că, energia regenerabilă este cea mai ieftină soluţie.

Conform unei postări de pe site-ul lor, aceştia au de gând să investească în energia solară şi eoliană,
cât este necesar, pentru a acoperi consumul energetic anual.

În momentul de faţă, Google este deja multinaţionala numărul unu, când vine vorba de achiziţionarea de ene
rgie regenerabilă. Lucrul acesta poate fi confirmat prin faptul că 44% din energia folosită anul trecut, aprovenit de la parcurile solare şi eoliene.

Urs Hölzle, vice preşedintele infrastructurii tehnice, susţinea: “Deoarece în ultimii 6 ani, cost
ul energiei solare şi eoliene a scăzut cu 60%, chiar 80%, este evident că energia regenerabilă, reprezintă cea mai ieftină soluţie. Costurile energetice, reprezintă una dintre cele mai importante componente, ale costurilor de funcţionare.”

Marc Oman, responsabilul Google, cu energia din Europa, declara pentru  The Guardian: “ În următorii zece ani, o să investim şi în alte forme de energie, cu amprenta de carbon scăzută, incluzând hidroenergia, biomasă şi chiar şi controversata energie nucleară.”

Google, nu doar achiziţionează energie regenerabilă, dar are şi 20 de proiecte proprii, de energie regenerabilă, care s-au concretizat printr-o investie de 3,5 miliarde de dolari, în diverse infrastructuri, la nivel global. Hölzle preciza despre aceste proiecte  că generează pentru proprietarii locali, venituri de zeci de milioane de dolari, iar pentru guvernele locale şi naţionale cu zeci de milioane mai mult.

Această decizie este luată într-un moment foarte important pentru viitorul energiei regenerabile, datorită incertitudinii foarte mari, în ceea ce priveşte abordarea lui Donald Trump faţă de mediul înconjurător. În trecut, s-a opus construirii unui parc de energie eoliană. Trump deține o postare celebră pe Tweeter, în care spunea că: “încălzirea globală este inventată de chinezi, pentru a face industria americană necompetitivă.”

Ultima afirmaţie a lui Hölzle despre schimbarea climei,  este: “ aceasta este o prioritate urgentă la nivel global, iar sectorul privat are responsabilitatea de a face paşi curajoşi, ce o să ducă la dezvoltare şi noi oportunități.”

Google prin minimalizarea costurilor energetice îşi măreşte veniturile obţinute şi face un pas mai aproape de un viitor mai verde şi sustenabil pentru generaţiile ce urmează şi mai ales pentru planetă.